Sidor

tisdag 16 september 2008

Nu ställer kroppen till det!

Klockan är 04.24, kroppen är konstigt trött men knoppen är klar. Snurrat femton tusen varv i sängen utan att kunna somna. Inte så konstigt. Klockan är ju halv två på em hemma. Vad gör man då? Tja, man kan ju kolla lite mail, kanske blogga en stund...




Bor på Emabssy Suites i Milpitas, mitt i Silicon Valley. Som alla Embassy hotell, är det ok men rätt fantasilöst. Rummen är rymliga, men rätt opersonliga. Förfogar över ett "vardagsrum" och ett sovrum. Men vad ska man med det till, när man bara sover här?. Märkligt, men allt i staterna ska ju vara stort...Big Is Beautiful, eller?
Steg upp vid 05.30 i morse (utsikt från fönstret till höger) och var nästan först ner i frukostmatsalen straxe efter sex. Lugn frukost med lite goda frukter, rostade mackor och kaffe gjorde susen. Gled iväg med Martin och Bengt vid halv åtta blecket till dagens första möte. Kollegor på Redback -an Ericsson Comapny, stod på programmet.

I serien "Hur ser världens konferensrum ut?", har vi nu kommit till Silicon Valley style, med mjuka gungande stolar, ordentlig white board och fet plattskärm på väggen. Förvånansvärt nog fungerade inte den trådlösa internetanslutningen på detta Internetföretag mitt i Internets vagga. Märkligt! Intressanta möten dock som gav en del frågetecken som får hänga kvar i bakhuvudet ett tag.

Två möten senare gav vi oss iväg till det tredje. Denna gången en halvtimma bort i Santa Clara, där kollegorna på fd Entrisphere tog emot oss.

I Santa Clara blev det ett mer produktorienterat möte, men det gav vissa insikter och till vänster ser ni hur Yahoos första kontor i Silicon Valley ser ut. Man kan bli förvånad över att denna miljö skapat ett av världens mest kreativa företag...När Yahoo växte, flyttade de vidare och våra kollegor tog över byggnaden för ett antal år sedan.
Senare idag kommer jag att spendera mer tid i dessa korridorer.


Efter Entrisphere besöket åkte vi iväg till Restaurant Left Bank, där kollega från Redback mötte upp.
På gågatan utanför Restauranten

Fransk mat i Californien är helt ok, men allt är ju, som sagt var Big Size! Lax Tarte till förrätt i storlek som en svensk pizza lade grunden och en ordentlig köttbit (12 oz Rib Eye) fyllde upp så att matsmältningen fick gå för högtryck...




De som åt fisk tog in ett rackarns bra vin. Smakade och smaklökrana gjorde frivolt av lycka. Riktigt gott på min ära!
Nu ska jag försöka blunda en liten stund innan det blir dags för en dusch, frukost och utcheckning. Ytterligare en dag på kontoret innan nästa etapp tar vid. Klockan 20.50, lokal tid flyger jag från San Francisco till Los Angeles, varefter jag flygeer vidare till Peking kl 01.40. Nu räcker inte detta i sig för väl i Peking väntar flyg till Shanghai följt av biltransport ca 3h innan jag är framme.
Totalt blir det ca 22h restid...och jag som redan har jetlag...:-)
Ska försöka blogga av mig när jag kommer till Los Angeles och under tiden:
Puss på er allihopa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pappa ! <33
Är hemma hos fanny nu :) Ska snart äta <3 Sen åker vi till Fannys gitarr :) Saknar dig jätte mycket ! <3 Ska försöka mejla dig ikväll ! <3 Vet ite om jag har rätt msn adress till dig så skicka den gärna som ett mejl till mig ! Ringer ikväll :) <33 Puss o kram.
Emmie :)

Anonym sa...

Hello sweetheart,
har landat i soffan framför Idol från götet och jag måste bara säga att bakgrunds musiken e lovely. Jag säger bara Justin:-)... Vi hör sen!!
P&K //C