Sidor

onsdag 17 september 2008

Försenat i San Fransisco

Nu slår klockan 20.15 lokal tid och det visar sig att flyget till LA är drygt en timme försenat. Hoppas bara att tiden räcker till i LA. Som tur var gick det att checka in väskan hela vägen SF-LAX-Peking-Shanghai...men frågan är väl om den kommer fram eller om den hamnar i Gnesta?
Dagen började med möte vid halv nio tiden och det var färdigt vid tolvsnåret, då jag och en gammal kollega, Mike tog en snabb lunch. Snack med ytterligare personer under tidiga eftermiddagen innan jag drog mig ut till min date med hyrbilen (se höger).

Siktet ställdes in på Fry's, där jag införskaffade ett par hörlurar med brusreducering innför kommande långflygningar. Nu ska här sovas till musik på planet! Listan jag fick från Fam bergström-Heinel blev tyvärr inte tillgodosedd. Inte ett Nintendospel så långt ögat nådde. Märkligt på min ära!

På vägen från Fry's till The Great Mall, där jag hittade ett par goa jeans för 35USD (hoppas bara de blir godkända av smakrådet hemma..;-), gled man förbi en skapelse som skulle gjort Catarina rörd till tårar...en gammal bubbla puttrade fram i solskenet.

Då bilen är ett viktigt hjälpmedel har väl alla som känner undertecknad förstått att utan ytterligare assistans finns risken att man inte hittar hem igen. Hertz Neverlost -en räddare i nöden för oss utrustade utan något som helst lokalsinne. Det är en gudabegåvad uppfinning på min ära!






Väl på flygpaltsen kändes det viktigt att ta till sig den amerikanska kulturen fullt ut, så jag inmundigar just nu lite amerikansk husmanskost ihop med Samuel Adams. Det går liksom ännu lättare då!


För övrigt sinar batteriet, så tills vi hörs igen: Puss på er världen, wherever you are!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej P - globetrotter!
Konstaterar att du antagit en tuff utmaning! Kan inte vara lätt att fungera effektivt när kroppen skriker jetleg...
Du verkar i alla fall ta alla chanser att njuta av tillvaron och det är härligt!
Kul att du visar foto...du har rätt Yahoos gamla lokaler upplevdes inte som så särskilt kreativa... det måste ha vägts upp av något annat...
Vi väntar med spänning på nästa inlägg!
Kram,
Fam.Gillenäng