Sidor

fredag 14 augusti 2009

Oanade talanger...

För er som varit uppmärksamma, så har vi fått in ett hastigt bidrag till Talang 2010. Fam Heinel/Bergström alias MUTA är inte bara duktiga på att rensa skit. De skriver underfundiga texter också. "Pling" har nog fått vass konkurrens, eller vad tycker ni om detta:

Melodi: Ekorr´n satt i granen

Patric sov på loftet
sommna som en orre
Vaknade med smärta
med fejan som en korre

Kom till frukost ganska down
Ville nog hellre spela Bubble Town
Än att ha ont i STORA plytet

Kan det varit Plumpen?
Eller kanske Yatzy?
Som väckte korren
och ansiktsformen helt ny

Ner till doktorn på kontroll
kanske bättre vart ett fastspännt troll
Svensk sjukvård har ju NOLL koll.

Vad säger man? Världsklass!

/pace

P.S MUTA! Tusen tack för trevligt umgänge, god mat och en "väldoftande" omgivning! D.S

1 kommentar:

Bella sa...

Stackare...inte kul...med allergi! Jag vet...har haft ett öga som inte fått plats på vanliga stället...men jag kan gömma mig bakom mina solglasögon...även om de på macken i Mantorp såg något misstänksamma ut när jag kom in där vid 23.30-tiden igår i solglasögon....inte vidare roligt heller när man inget ser..världsbilden blir liksom skev! Jag är i alla fall bättre idag än igår...håller tummarna att det gäller för dig med!
Har läst ett par inlägg och jag tycker ni har lyckats hålla semesterfanan högt trots regn och regn och regn! Skulle vara härligt att få träffas igen!
Önskar er allt gott!
Ing-Britt och de andra Gillenängarna