Sidor

måndag 24 augusti 2009

Jo, det är sant! Snällhet finns!

Beviset fick jag idag. Strax innan jag packade ihop för att lämna kontoret, plingade det till i den lilla lådan och ett försynt mail smög fram.

"...någon har kommenterat din bok på kapitel1.se.."

Uuhh...hemska tanke. Varför lade vi ut det? Nu kommer det äntligen någon som förstått hur illa det är. Den yttersta sågningen väntar. Det är bara att packa ner ambittionen och wannabee-drömmarna långt ner i kappsäcken. Ställ ner den i källarem lås dörren och släng nycklarna i brunnn!

Over and out, hej, tack och adjö!....eller...

Öppnar försiktigt upp mailet, klickar på länken och....vips....likt Dino transfererades jag till kommentarsfältet på Dino's Kapitel1-sida...och nu inträffar något märkligt.

Jag smälter! Som ett halvkilo margarin en stekhet sommardag smälter jag ihop till en glad liten löjd med ett fånigt flin som fastnat med ändarna i höjd med öronen (vilken tur att päronskallen gett med sig -hur hade det annars sett ut?).

Detta händer, på något konstigt sätt, innan hjärnan förstått vad det egentligen står. Mycket märklig känsla. Och som i ultrarapid ser jag framför mig hur raderna av bokstäver, en efter en, bildar ett ord, en mening, ett sammanhang.

Helt fantastiskt!
Detta var vad jag läste:

Postad Idag 16:39

"Jag är på sida 14 och kan inte sluta läsa! Den här boken har verkligen allt - spänning, humor och framför allt en enorm fantasi. Ang kommentarerna nedan - detta är ju självklart inte en faktabok. Gamestation som jag förstår är typ ett påhittat alternativ till Gameboy.Skolmästerskap i fotboll finns visst i Tyskland, och javisst kan matcherna spelas under kvällstid eftersom det är mot andra skolor! Det kanske inte alltid passar in med allas skolschema?Ursäkta att jag lägger mig i, men jag känner att jag måste försvara detta genialiska verk.Nu måste jag fortsätta läsa. Jag ser fram emot filmversionen redan..."

Kommenterat av Kajsa Redman, 39 år. (en för oss helt obekannt person som gjorde min dag idag!)
Så nu är det bevisat! Världen är snäll!
Idag var den dessutom inte bara snäll, den var välbalanserad, insiktsfull, kompetent, kunnig, konstruktiv, lagom kritisk....
Ja, den var f-n bäst!

2 kommentarer:

Trollmor sa...

Men! Er bok är ju verkligen förträffligt bra och ni förtjänar varje ord av beröm.
När läggs nästa kapitel in? Jag dör av nyfikenhet....

Veronica L sa...

Jag kan bara hålla med de andra som har berömt er bok. Jag och tjejerna här hemma har läst första kapitlet och vi är imponerade av dina talanger...SUPERBRA!!!
Vi ser fram emot fortsättningen.

Lina sa något som jag håller med om....
-Vad mycket Emmie´s pappa kan och hinner med.
Jag kan bara hålla med om det.