Sidor

söndag 1 mars 2009

Söndag kväll och endast tomten är vaken..?

God kväll gott folk. Sitter här vid min dator och har precis gjort färdigt förberedelserna inför mitt sk "Stugförhör" med chefen i Kista i morgon förmiddag. Skulle hunnit med månadsrapporten också, men nu tryter orken och det är bättre att blogga av sig några minuter för att sedan knoppa in och få sin skönhetssömn.
I helgen kom vi äntligen ut i trädgården. Fick köpt 100 kg trädgårdskalk för att bearbeta mossan i gräsmattan (Ing-Britt: Behöver du mer mossa, så kan du komma hit. Vi har så det räcker till hela Västra Götaland..;-). Efter en del meck fick jag spridit ut det, så nästan hela gräsbeståndet har blivit bearbetat. Idag har jag dessutom hunnit med att klippa ett och ett halvt äppelträd och så tidig har jag nog aldrig varit. Känns skönt! Eftermiddagen avnjöts i Lundbystrand, där Emmie spelade handbollsmatch. Sävehov stod för motståndet och det blev en nagelbitare som slutade 12-12. Tjejerna spelade riktigt bra. Speciellt första halvlek, då bollen gick som på ett snöre. Riktigt kul att se hur de utvecklas hela tiden.
Vecka som stundar blir tight. Kista i morgon över dagen, Kista med övernattning Tisdag till Onsdag. Mölndal under torsdagen för att åka till Italien Torsdag kväll. Leverantörsmöte i Genoa på fredag förmiddag och hem på eftermiddagen. Pusst! Lämnar Genoa vid tre-tiden och landar på Landvetter vid halv elva-snåret. Kul fredagkväll! Vem vet, det kanske kommer några instick under veckan som en exotisk rapport från ett konferensrum...
Tills dess: Håll i hatten och bliv vid ett gott humör!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er familjen!!!!

Har precis skrollat om kring lite på bloggen (alltid kul att läsa på den ). Kul att ni skriver om handbollen. glöm inte att skriv att det är Bjurslätt F-96 " laget som äger"

Kram på er
// Erik

Anonym sa...

Visst är det konstigt...att ni som inte vill ha mossa...får det...och jag som vill ha...knappt inte hittar någon utan får smyga omkring och snappa åt mig när ingen ser...har hört att jag kan odla fram min egen mossa med filmjölk...förstå hur det kommer att se ut på mina berg i sommar...
Patric...hur orkar du dina veckor?? Jag håller på mellan 8.00-18.00 och jag är så trött när jag kommer hem att jag känner mig som en zoombie...men jag kommer ju hem...
Önskar er allt gott!
Kram,
Ing-Britt