Sidor

fredag 27 mars 2009

Mon dieu...jé sui ici...stämmer det?

Herre min skapare. Jag har landat!
Sitter nu vid gaten och väntar på sista biten hem. Mår inte så himla bra, m mn ska vara helt ärlig. Sitter nog här och tycker synd om mig, så där lite till lags. Det är segt när förkylningarna inte ger med sig.
Laddar dessutom för ett telefon-möte kring den intressanta finansiella situationen på telekommarknaden. Ska klämmas in mellan 12 och strax innan 1. Blir tight.
Man lär väl bli känd som den kraxande fransosen hädanefter. Mon dieu!
Ska bli skönt och landa in i hemmets lugna vrå.
Nu måste jag fixa till tekniken så att man kan ta del av dagens multimediala händelse.
Bonjour et Au revoir!

Monsieur P

3 kommentarer:

PACE Erlandsson sa...

Din franska är ju sådär!!
Det heter suis...
Pöss Emmie

Bella sa...

Det är såklart helt OK, du får vara sur och trött på smilande fransoser...man vill hem när det man kom för är klart! Helt mänsklig reaktion!
Det känns som att du arbetar mer utomlands än i Sverige nuförtiden...världen runt på en vecka med jämna mellanrum...
Kommer företaget att flytta ut mer av sin verksamhet ifrån Sverige?
Önskar er en härlig helg!
Kram,
Fam. Gillenäng

Veronica sa...

Åh Patric va trött jag blir bara av att höra hur du flyger å far runt...puhhh.

Jag måste säga att jag gillar det ni gjort med att ni lagt in musik...och det är dessutom precis min musiksmak...kul att både öga och öra får sitt genom er blogg!