Sidor

torsdag 26 mars 2009

...FÖRSENING!!!!!....

Man blir så trött , så trött, så trött...man har tre flyg framför sig innan man är hemma och det börjar med en kraftig försening. Hr j-a kul är det????
Skulle lyft klockan 16, men som ni ser på bilden är planen nu att vi taxar ut 17.30, men -hör på den här- vi lyfter inte förrän 19.11...och när tror ni att det är boarding på JFK i New York...kl 19.25. Och det är läget just nu!!!!

Nu ska man inte måla f-n på väggen utan se positivt på det hela.

Idag hade jag ett antal telefonmöten som jag fick lösa på gammlt hederligt sätt. Dvs använda hotellets telefon. Dessutom fick jag lite tid till att besöka en sk "Mall" i närheten av hotellet. Vem vet, man kanske fick med sig något hem..? Checkade ut vid ett-tiden och "cruisade" runt i Burlington fram till tre, då jag lämnade hyrbilen och checkade in. Burlington är intenågon storstad direkt. Till höger ser ni den centrala gågatan som ju fullkomligt kryllar av folk...
För den glassintresserade kan nämnas att de berömda Ben & Jerry kommer just från Burlington och givetvis gjorde jag ett "pitstop" med en välsmakande strut...Mums!
När jag ändå står här och inte har något annat att göra , kan jag ju berätta en kul liten episod som hände när jag gled in med min vita "Explorer" och skulle parkera i P-huset vid hotellet. Väl igenom bommen hamnar jag bakom en Lincoln med blaffig röd text på bakluckan och på sidorna. Den glider väldigt långsat genom P-huset och jag hamnar ganska tätt på honom innan jag förstår hur långsamt han kör. Plötsligt tvärnitar han och jag rattar ut till vänster för att inte ställa till det. Blir stående några sekunder innan han glider vidare och jag svänger upp en våning, parkerar bilen och börjar plocka ihop mina saker. Då kommer denna grå demon glidande upp mot mig, parkerar mitt i gången strax nedanför mig och kliver ut. Jag tror ni kan föreställa er. Mörka glasögon, hatt svart midjekort jacka och...en stjärna på bröstet. Vad är nu det här?, tänker jag. Han glider fram till mig där jag fortfarande sitter i förarsätet, tar av sig glasögonen och dräper mig med:
"Sir, you are not in New York, you are in Burlington. And we drive slowly and carefully in Burlington!".
Vad svarar man på det?
" Oh sorry. That was not my intention to be careless. I am so sorry for that"
"Did you try to pass me down there?"
"No, of course not"
"If you would have, I would have had to take you in! I hope you understand that! You are lucky today..."
"Ok sorry for that. Won't happen again."
"I hope so"
Så vände han sig om och gick tillbaka till sin pimpade bil. Nu visade det sig att det inte var den riktig polisen. Han var från ett säkerhetsföretag, en fullständig Kalle Anka Konstapel...Det är bara i det stora landet i väst sådant händer!!
Jag återkommer!
///P

1 kommentar:

PACE Erlandsson sa...

Såg detta efter inlägget så gick det åt h-vete... if yo had been busted, hade du inte heller kommit med det plan du nu kom med...så var glad att du mötte den bredkäftade grodan:)
puss C