Sidor

lördag 6 juni 2009

tro det eller ej, men jag har hittat tillbaka till bloggen...

Nationaldag...vad gör man med sitt liv då? Tyvärr är det inte total ledighet som är temat eftersom Catarina jobbar idag. :-(. Dessutom har Emmies handbollslag härjat runt på stan för att dela ut reklam till shoppinglystna Göteborgare. Hon kom precis hem och det verkade som att det gått som en dans (=det var en glad tjej som kom hem).
Nu tillbaka till nationaldagssituationen. Med en till hälften uppstyrd dagordning och med ett behov av att anskaffa ny dammsugare i kombination med att Mediamarkt hade en rätt ok drive på en dammsugare av tysk kvalität hasade vi oss upp i ottan denna morgon. I vårt fall är ottan detsamma som klockan åtta en helgdag. Catarina började i och för sig inte förrän tolv, men Mediamarkt hade tidsbestämt dammsugarerbjudandet till mellan 09.00 och 10.00...eller så långt lagret räcker...
Sagt och gjort, upp som en speleman, in i duschen och iväg som skållade troll för att kliva in på MM en kvart efter nio. När vi kom dit så var det ett tiotal paket kvar och man förstår att folk var intresserade när de sänkt priset med ca 70%...en rätt schysst deal som passar en smålänning...
Lika snabbt tillbaka hem för frukost. Emmie blev hämtad strax efter tio och tiden fram tills jag körde in Catarina till jobbet spenderades med att fylla bilen med tomglas, kartonger och PET-flaskor... "en masse". Avlämning på Avenyn, tillbaka till det goda Hisingslandet, inlösen av PET-flaskor, dumpning av tomglas och kartonger. Hem för att hämta Alina som vill titta på ny mobil. Ytterligare packning av mer glas, kartonger och PET-flaskor. Efter inlösen och dump av lasten drog vi till NetOnNet för att inspektera eventuell mobil. vad inser man på plats? Ingen möjlighet att känna och trycka på den mobil man är intresserad av...nitlott! Å andra sidan inte så förvånande att man inte kan göra det på en lagershop. Snabbt beslut och vidare till Mediamarkt för andra gången idag...pusst! In...schwisch...schwisch...och "nej tyvärr vi har inte de modellerna hemma" Nitlott igen!
Vi tröttnar och drar oss hem till hemmets lugna vrå för en fika och en runda Backgammon. När vi väl kommer hem tittar solen fram och även om det inte är någon värme i luften får vi lite sol på näsan till kaffe och Gammon. Mums!
Med tempot i kroppen kände jag att det var läge för att påbörja tuktning av häcken...ja inte ut och fettförbränna utan för att ta fram häcksaxen för att frisera häcken...ja jag tror ni vet vad jag menar...
Med trädgårdsmunderingen vid knäna slog det mig:
"Vad håller jag på med? Jag har en och en halv timma innan jag ska hämta Catarina, det är den Svenska Nationaldagen, flaggan fladdrar i vinden och jag tänkte klippa häcken...Fel beslut! Det kändes bättre att ta fram datorn, slå sig ner på altanen och hitta tillbaka till bloggen. Så nu sitter jag här i växlande molnighet och filosoferar.
Det har hänt en hel del sedan sist...vänta! Nu ringer telefonen...
Nej men ser man på. Nu blir det ett kort avbrott för Erlandssons limosinservice måste rycka ut. Catarina slutade tydligen inte klockan fem idag utan fyra...alltid bra med positiva överraskningar!!! Jag återkommer med mer smaskigheter lite senare. Ciao!

Inga kommentarer: