Sidor

söndag 19 oktober 2008

Wazzupp?

Ännu en vecka till ända...och äntligen är det måndag igen..(?).
Denna helg skulle man varit på en kär återträff med gamla simmare från förhistorisk tid. Jag hade verkligen sett fram emot att få träffa de man frotterades med dagarna i ända i oräkneliga simhallar. Tyvärr kom verkligen ifatt och det fanns ingen chans att hinna med vare sig själv eller familjen om jag hade farit till Växjö denna helgen. Således ett sent och beklagande återbud i sista stund. Dock hoppas jag att de som kunde vara med hade det riktigt trevligt! Om någon som läser denna anspråkslösa blogg var med, vv lägg ett inlägg och berätta!
Helgen har annars kretsat kring att hjälpa Alina och Emmie med förberedelser inför kommande prov i bland annat Matte och Franska plus att komma ifatt i trädgården. Dessvärre arbetade Catarina både lördag och söndag. Dessutom har vi brottats med att hitta rätt i djungeln av Gymnasieprogram som finns att välja för Alina. Nationella program, lokala program, kommunala skolor, friskolor. Vilken skola erbjuder vad och vilka lokala varianter finns det? Frågorna är oändliga och det är bara att börja plocka det bit för bit. Hittills har vi fokuserat på att plocka bort det som inte är aktuellt. Nu återstår bara resten...
För övrigt har jag investerat i ytterligare en manlig leksak till trädgården. När man ser denna tingest kan man förledas att tro att den tillhör Sylvester Stallone och att det skulle vara en väl tilltagen eldkastare eller dylikt för bruk i våldsam actionthriller. Emmie "fick något brunt i brallan" när jag slog på denna helvetesmaskin. Det bara blåste till! Detta var i sig inte så konstigt. Jag köpte mig nämligen en lövsug...
I morgon bär det av till Kista för tvådagars möte och på fredag stundar medelålderskalas...
Puss på er!

Inga kommentarer: